nog 2 dagen en dan gaan wij op reis! - Reisverslag uit Nisporeni, Moldavië van Moldavie Team baptistengemeente Arnhem centrum en ontmoeting - WaarBenJij.nu nog 2 dagen en dan gaan wij op reis! - Reisverslag uit Nisporeni, Moldavië van Moldavie Team baptistengemeente Arnhem centrum en ontmoeting - WaarBenJij.nu

nog 2 dagen en dan gaan wij op reis!

Door: Erika

Blijf op de hoogte en volg Moldavie Team

22 Juni 2014 | Moldavië, Nisporeni

Over één uur mag ik on-line inchecken voor onze vlucht naar Chisenau, de hoofdstad van Moldavië.
Wij vijf teamleden uit Arnhem-Centrum zijn al geknuffeld en gezegend in de kerkdienst vandaag, Els en Estera werden vorige zondag in hun gemeente in Arnhem-Zuid uitgezegend en Alina komt vanuit Roemenie erbij.

Zijn we klaar voor de reis?
Ja en nee. Samen zijn we dus acht teamleden. Precies de helft van ons kent de mensen daar en de situatie in het dorp, en de andere helft is nog nooit in Moldavië geweest. Dus er zijn nog heel veel open vragen. Wel hebben we Estera mee, zij heeft net haar HAVO diploma op zak, is in Roemenie opgegroeid, spreekt dus de taal en is klaar voor een nieuw avontuur.
Allemaal zien we erna uit met de mensen in Vulcanesti samen EEN team te vormen. Wat ik wel weet is dat wij weer volop zullen genieten van de gastvrijheid daar.

we zijn heel dankbaar voor ons heel gemotiveerd team!

Willen jullie ons begeleiden met gebed?
voor
- onze leiders in Moldavië Petru & Olesea zijn net verhuist- extra kracht voor hen
- huisvesting in het dorp
- goede samenwerking met de gemeenteleden daar
- werk van de Geest om harten te bewegen
- eenheid in het team (wij onder elkaar en ook met de mensen in Vulcanesti)
- voor Gisela en Estera die 3 dagen later aankomen
- voor de vertalers (van Engels in Romeens en Romani)
- voor het programma (kinderen, meisjes, jongere en vrouwen)
- veilige reis en gezondheid

Erika

• 22 Juni 2014 - 21:47

Anke Feenstra- Van Oostendorp:

Lieve Erika,

heel veel sterkte en ook veel plezier met elkaar en dat zal best lukken met de Heer erbij.!! Een goede reis en Gods zegen!!!

Ik hoop dat je deze zomer mij veel te vertellen hebt

Deze wens is natuurlijk voor allemaal. ook voor Willem Jan een heel goede tijd toe gewenst!!

lieve groeten Anke

• 22 Juni 2014 - 21:55

Boaz:

Lieve oma Erika,

Ik ga je heel erg missen, maar ik weet dat je daar samen met het team heel goed werk doet. Veel plezier!
    Dikke kus!
    Boaz