woensdag 25 juni - Reisverslag uit Nisporeni, Moldavië van Moldavie Team baptistengemeente Arnhem centrum en ontmoeting - WaarBenJij.nu woensdag 25 juni - Reisverslag uit Nisporeni, Moldavië van Moldavie Team baptistengemeente Arnhem centrum en ontmoeting - WaarBenJij.nu

woensdag 25 juni

Door: Els

Blijf op de hoogte en volg Moldavie Team

27 Juni 2014 | Moldavië, Nisporeni

2 Cor. 4:5,6 licht UIT de duisternis zal schijnen!

Met de kippen op stok en vroeg uit de veren.... om voor jullie de dag van gisteren te verslaan!
Ik werd zo vroeg wakker, 5 uur van een geluid wat ik eigenlijk niet te veel wil horen hier: regen, wat optimistisch tas inpakken; wel een kilo kaas, maar geen jas/ plu/ dichte schoenen etc. Gisteren begonnen we met prachtig weer, maar ging het s’middags regenen. Dat betekent 1 ding hier: MODDER, MODDER, MODDER.

Hans waarschuwde gisteren: “schrijf niet te veel, want dat lezen ze toch niet...
Ik heb voor jullie een foto rapportage en ik ga een geheim verklappen..
Hoogtepunten gisteren:
- bijna iedereen had goed geslapen
- Erika en Els pakken weer in om in het dorp te slapen (we pakken s’avonds weer uit)
- Goede devotion time
- Voorbereidingen voor kinderprogramma, Hans heeft dagleiding met de verloren zoon
- Tussen de middag eten bij onze geweldige gastouders; Petru & Olesea
- Voor het eerst naar Vulcanesti!
- Rond 65 kinderen (het regende toch ...)
- Programma ging goed
- Goede afsluiting met team en voorbereiding programma morgen

Na afloop het dorp ingelopen om Nina’s place goed te keuren (Erika en ik wilden in de bijkeuken buiten, maar beledigde daarmee onze gastvrouw, want ze heeft een prachtige logeerkamer.... dus slapen we chic!)
Terug in het appartement lekker bijkomen, wat eten, nagenieten en weer voorbereiden en uitvinden

Geheim: we komen steeds terug om culinaire redenen: de hoogstandjes van Olesea☺

Weetjes:
- Hans en Berta acclimatiseren super goed; spreken al een volle mond ... volgens mij iets Roma achtigs, het kan ook Latijn zijn...!
- Erika kan niets vinden in haar stuff
- Mary is een goed teamleider
- Het regent nu nog harder...
- Gisela: volgens Berta valt het allemaal wel mee; wij wilden zeker weten dat jullie meewilden, dus ...
- Marius was gisteren niet lekker

GENOEG DANK EN GEBEDSPUNTEN VOOR JULLIE

  • 27 Juni 2014 - 11:39

    Puck De Jonge:


    Dag lieve mensen in Moldavië, ik geniet van jullie berichten en ik lees ze echt helemaal hoor! :-)
    Regent het nog? :-( ik hoop van niet.
    Hey, ik wist niet dat Hans en Berta Latijn spreken, goed van ze!!! :-) :-) :-)
    Ik wens jullie allemaal een supermooie en vooral gezegende tijd!
    Lieve groeten van Puck.

  • 28 Juni 2014 - 11:12

    Wilma:

    dag Els en teamgenoten,

    Leuk en goed om van jullie te lezen. Nogal improviseren als ik het goed begrijp, maar jullie zijn vindingrijk....we zullen vandaag voor gezondheid bidden en voor iets minder modder, waterschapsuitdagingen voor Johan zullen we maar zeggen.....
    Ik bewaar een lekker potje lichtzure frambozenjam voor je, ok?expres niet te zoet gemaakt....
    Denk aan jou en het team,

    a Dieu!
    Wilma

Tags: geheim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moldavie Team

Actief sinds 07 Juni 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 9950

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Outreach

Landen bezocht: