29 juni - Reisverslag uit Nisporeni, Moldavië van Moldavie Team baptistengemeente Arnhem centrum en ontmoeting - WaarBenJij.nu 29 juni - Reisverslag uit Nisporeni, Moldavië van Moldavie Team baptistengemeente Arnhem centrum en ontmoeting - WaarBenJij.nu

29 juni

Door: Estera

Blijf op de hoogte en volg Moldavie Team

29 Juni 2014 | Moldavië, Nisporeni

Hallo bloglezers,

Ik ben donderdag aangekomen. Ik kwam uit het vliegveld en ik herkende gelijk heel veel dingen. Alle herinerringen van Roemenie kwamen terug. Ook de tochten in de auto. Gisteren avond de eerste avond voor de oudere meiden. Dit was nieuwe activiteit en we waren benieuwd hoe het zou zijn en of er meiden zouden komen. Uiteindelijk waren er drie meiden gekomen en een aantal oudere vrouwen. . We hebben met ze gezongen Gisela en Bertha hebben gefloten en ik heb meegespeeld met de gitaar. Daarnaast heeft Olesea haar getuigenis gegeven. Ook zijn we begonnen met het verhaal van Ruth. We hebben de meiden gevraagd over hoe zij het zouden vinden om te reizen. Ze waren een beetje verlegen onder de aandacht die ze kregen want ze waren maar met zijn drieen. Daarna hebben we een WWJD armbandje gemaakt. Dit vonden ze erg leuk.
Vanochtend zijn we naar de kerk in Nisporin gegaan. Er was ons gevraagd om een liedje voor de bereiden en Hans heeft zijn getuigenis gegeven. Deze heb ik naar het Roemeens vertaald. De gemeente vond het erg fijn om ons te horen zingen en ook de getuigenis kwam erg goed uit want hun preek sloot erop aan.

We willen God danken voor het mooie weer hier in Moldavie. Ook zijn we dankbaar dat het met Els weer beter gaat en haar hoofdpijn weg is.

Gebedspunten zijn:
-de gezondheid van ons team
-een eenheid tussen het nederlandse en moldavische team
-het programma met de meisjes

Bedankt voor jullie ondersteuning.

Groeten uit moldavie,
Estera

• 30 Juni 2014 - 14:20

Wim Seinen:

Leuk om via het reisverslag jullie dagelijkse beslommeringen en hoogtepunten te kunnen volgen.
    Na alle gebeurtenissen in Oekraïne wordt in Europees verband ook de relatie met het kleine Moldavië spannend, vooral nu ze de relatie met Europa proberen aan te trekken, waar mijnheer Putin niet blij mee is. Gisa (mama) en ik vinden het een voorrecht om deze dagen in denken en bidden met jullie mee te beleven.

• 30 Juni 2014 - 17:02

Maaike:

Hooi mam!

Wanneer ga jij een keer bloggen?:P
    Goed om te horen dat je hoofdpijn weg is :)
    Mis je wel hoor hier!

Hoor hopelijk snel van je :)

xxxx

• 30 Juni 2014 - 17:02

Maaike:

Hooi mam!

Wanneer ga jij een keer bloggen?:P
    Goed om te horen dat je hoofdpijn weg is :)
    Mis je wel hoor hier!

Hoor hopelijk snel van je :)

xxxx

• 01 Juli 2014 - 19:15

D A Roeland:

Estera fijn dat je goed bent aangekomen en dat het mooi weer is .Ik hoop dat je een fijne tijd daar hebt.Ging het vertalen in het Roemeens van de getuigenis goed best spannend he zo iets te doen.
    Maar je staat er niet alleen voor hoor meisje God is er ook en wij bidden hier elke dag dat Hij met je is.
    Hier is alles goed een fijne dag gehad bij de doopdienst van Tom .Esti een fijne gezegende tijd en tot ziens
    Opa en Oma. knuffels +++++++

• 01 Juli 2014 - 19:16

D A Roeland:

Opa en Oma. knuffels +++++++.

• 04 Juli 2014 - 16:04

Dick Roeland :

Esti fijn dat jullie met het team het goed hebben met elkaar ,het mooie weer en de contacten maken deze dagen om nooit meer te vergeten .Wij bidden voor jullie Gezegende dagen en een voorspoedige terug reis.
    Knuffels van Opa en Oma