29 en 30 juni - Reisverslag uit Nisporeni, Moldavië van Moldavie Team baptistengemeente Arnhem centrum en ontmoeting - WaarBenJij.nu 29 en 30 juni - Reisverslag uit Nisporeni, Moldavië van Moldavie Team baptistengemeente Arnhem centrum en ontmoeting - WaarBenJij.nu

29 en 30 juni

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Moldavie Team

30 Juni 2014 | Moldavië, Nisporeni

Hallo allemaal,
hier weer een berichtje uit het Moldavië.
Het is prachtig zomers geworden als ik dit schrijf.
Zondagmiddag hadden we een bijeenkomst in het kerkje in Vulcanesti.
Ik vond het een echt feest. De kinderen die de afgelopen week het programma hadden meegemaakt zaten al in de kerk te wachten, Daarna kwamen de moeders en toen de dienst al begonnen was kwamen er nog wat mannen. Al met al zat het kerkje helemaal vol.

Het was een echte Romadienst met prachtige zigeunermuziek. Een man gaf een getuigenis in het Russisch en de Nederlandse dames hebben de mensen daar een aantal liederen geleerd. De preek was kort maar krachtig.

Na de dienst was er een speciaal programma voor de tienermeisjes,
Dit keer waren er wat meer meisjes dan gisteren. Van de dames heb ik begrepen dat het een waardevolle tijd is geweest. Als man mocht ik er natuurlijk niet bij zijn.

Vanmorgen hebben we het programma voor de komende middag en avond voorbereid. We gaan dan naar een dorp waar ook de mensen van onze gastgemeente nog niet geweest zijn. Echt pionieren dus........

• 01 Juli 2014 - 18:51

Hetty Verkruijssen:

Hoi Erika en anderen, we (Gert, Elisheva, Paul en ik) hebben gisteren voor jullie gebeden. Graag geef ik daar wat van door: God zal zijn wegen duidelijk maken voor de meisjes en vrouwen. Je hoeft alleen mee te bewegen met Zijn hart en hun harten. In psalm 25: 9 staat "wie nederig zijn leidt Hij in het rechte spoor, Hij leert hen Zijn paden te gaan. Liefde en trouw zijn de weg van de Heer." God ziet jullie liefde en trouw.
    We hebben ook gebeden dat God iedere morgen de energie zal geven die nodig is voor die dag.
    God zegene jullie. Hetty